Stinkende steden en mooie natuur - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Robbert Jan Tebeest - WaarBenJij.nu Stinkende steden en mooie natuur - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Robbert Jan Tebeest - WaarBenJij.nu

Stinkende steden en mooie natuur

Blijf op de hoogte en volg Robbert Jan

08 Oktober 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Hello misters en misses,

De eerste paar dagen in Indonesië zijn voorbij gevlogen. Na een vlucht van in totaal 20 uur inclusief 6 uur overstaptijd, kwamen we aan in Jakarta. Meteen viel op dat het heet was (35 graden), dat het stinkt en immens druk is. Zoveel scooters, brommers en auto's die allemaal werden bestuurd door mensen die niet kunnen rijden zorgt voor een ongelooflijke chaos. Na een tochtje door de stad werd ons duidelijk dat we de volgende dag zo snel mogelijk uit deze stad moesten. En zo gingen wij de volgende dag vol goede moed naar Bogor, in de Lonely Planet beschreven als een rustigere stad. Eenmaal aangekomen bleek daar niets van waar en de 'hello mister, you want transport?' vragen werden naar ons toegeslingerd. We werden aangesproken door een man van de tourist information center die ons een trip aanbood waarmee we naar de natuur zouden gaan en zouden leren van de cultuur. Nadat we onze sceptische gedachten opzij hadden gezet, hebben we ons toch over laten halen om mee te gaan, en daar hebben we zeker geen spijt van gehad. De dag na aankomst in Bogor werden we opgehaald en werden we meegenomen naar een traditionele poppenmaker, een kruidenier en de prachtige rijstvelden. De trip deden we samen met een ouder stel uit Boxmeer, erg gezellige mensen. Na de rijstvelden kwamen we aan bij onze slaapplaats. Ergens in de middel of nowhere stond een fantastische bamboehut. Alles was van bamboe gemaakt en met een uitzicht op de rijstvelden konden we heerlijk van de rust genieten. Na een heerlijke lunch maakten we tochtje in de jungle om te zwemmen bij een waterval. 's Avonds een heerlijke rijsttafel verorberd en moe maar voldaan gaan slapen.
De volgende dag vroeg op om een tochtje te maken naar een heetwaterbron om vervolgens richting de theeplantages te gaan en naar onze eindbestemming Bandung (lees: stinkende stad).Bij aankomst meteen een treinticket geboekt voor de volgende dag naar yogyakarta. Deze treinreis voerden ons door rijstvelden en bergen naar de gezellige stad yogyarkta waar we nu met een heerlijke cocktail in ons rechterhand vertoeven. Morgen naar de tempels borobodur en prambanan en overmorgen met een tour naar Bromo en Ijen vulkaan en richting Bali en de stranden. Een heerlijk vooruitzicht.

Kusjes en liefs,
Merel en Robbert Jan

• 08 Oktober 2014 - 14:36

Lisanne:

Klinkt heel goed (op de stinkende steden na dan)! Nu al benieuwd naar jullie volgend verslag :) veel plezier. X

• 08 Oktober 2014 - 16:07

Anouk:

Al veel gezien zo! Leuk hoor! Geniet nog van al het moois dat jullie gaan zien en ik kijk uit naar de nieuwe verslagen! X

• 08 Oktober 2014 - 19:32

Gea:

Wat een belevenissen! Gaaf hoor! Leuk om te lezen...reis ik stiekem een beetje mee :)
    Xxxx

• 13 Oktober 2014 - 06:12

Marjolijn:

Super leuk om te lezen, klinkt allemaal heel erg gaaf!! Geniet er van en hoop snel op een nieuw verslag :-) xx